Logo nedir? Lügat anlamı olarak nesep muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak davranışletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime anlamının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan özlük veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı nispeten önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çalışmasını yapacak özlük veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çalışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, davranışletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler bâtınin daha çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde faaliyet gösteren davranışletmelerin umumiyetle logoları bölümü temsil değer. Lakin birden ziyade bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan bihakkın marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çalışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayan davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, kolay anlaşılır, biçimırlanması kolay, olanaklı evetğunca azca adetda renkten oluşmalıdır. Her çyeksan baskı ve mukataa tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kocaman pert verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine iyi olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin huzurıdizi lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika bile temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu selen çok önemlidir.