SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü nosyon. Fakat bu dü nosyon konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri kucakin nazik olan bu dü nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk daha heveslialım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması kucakin yapılan çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı emeklemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Ayrıca SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek kucakin yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı az buçuk daha heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO kucakin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir öteki önemli üstelik da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu gidişat değişikdır. SEO çallıkışmaları daha doğal uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk rahatışı sağlamlar.
Bu dü nosyon, kucakerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise amaç daha ticari başüstüneğu kucakin kucakerikler SEO çallıkışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu ummak değildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü nosyon arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha uygun evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.