Kişinin yaneşeliığı topluluk süresince değeri olan , kabiliyet, şekil ve vesair davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tümüdür.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara gereğince insanların davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değteamülme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanımı kuruluşlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına munis ) değteamülme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma gereğince;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde değteamültirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değteamülme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baş öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı eksiksiz kültürler için benzeridır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme için kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre gereğince değteamülebilir, ama sürecin doğkakımı değteamülmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birşunca filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanımı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değteamülikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değteamülikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim, isim için dirim boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere munis olabileceği üzere istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin teamülletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim merkezleri üzere mekânlarda maruz eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim sürdürmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belli bir plan ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise kendiliğinden vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir dizge olarak ele allıkındığında ise eğitim sisteminin üç baş ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Kaynak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Müddetç; meslek süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, mezuniyet, test sonuçları üzere istenilen davranış değteamüliklikleridir.